Det rigtige valg frem til sidste kilometer

LAVERE DRIFTSOMKOSTNINGER

Op til 14 % længere kørselsstrækning(1)

  • Bæreaksel
Effektivitet
« Sænk dine driftsomkostninger »
  • Mindsket brændstofforbrug
  • Lavere kilometerpris
  • Lavt brændstofforbrug
  • Gummiblandinger med særlig lav rullemodstand, som begrænser deformation og varmeopbygning
  • Op til 14 % længere kørselsstrækning(1)

(1) Intern test af 265/70 R 19.5 MICHELIN X® LINE™ Energy™ T sammenlignet med 265/70 R 19.5
MICHELIN XTA 2 ENERGY™: gennemsnitligt forbrug for lastet køretøj ved fjerntrafik.

Flere oplysninger
Sikkerhed
« Sikker transport »
  • Stærk og pålidelig karkasse, selv under vanskelige anvendelsesforhold
  • Øget stabilitet
  • Gode bremseegenskaber på våde veje
  • 7 % bredere slidbane(2)
  • Mønsterets udformning giver god dræning af vand og jævn slitage

(2) MICHELIN XTA 2 ENERGY™ sammenlignet med XTA 2 + ENERGY™ i samme dimensioner

Flere oplysninger
Miljøhensyn
« Mere miljøvenlige transporter »
  • Reduktion af CO2-udslippet (op til 1,1 kg/100 km pr. aksel)
  • Med MICHELIN Remix får dækket samme præstationer som et nyt MICHELIN X® LINETM, samtidig med at behovet for råvarer reduceres med 21-29 kg(3)
  • Med mønsteropskæring forlænges dækkets levetid i den periode, hvor brændstofforbruget er lavest
  • Lavt dækforbrug
  • Lige så meget undergummi for nye dæk som for Remix
  • Alle MICHELIN X® LINE™ Energy™ T nærproduceres på ISO 14001-certificerede fabrikker i Europa

(3) Afhængig af karkassens dimension og vægt. Intern Michelin undersøgelse juni 2012

Flere oplysninger
Mønsteropskæringsskema

MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T 385/65 R 22.5

MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T 385/65 R 22.5
Teoretisk mønsteropskæringsdybde Bredde Knivblad
H = 3 mm 8 - 10 mm R3 / R4
Michelins ekspertise

MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T

"Dråbeformede", langsgående lameller
Et innovativt mønster, som giver bevaret vejgreb.
De tre lameller placeret i midten kommer frem efter 2/3 slitage, hvilket giver bredere mønsterspor.
De dråbeformede, langsgående lameller er en innovation fra MICHELIN Durable Technologies
energy-T-savoir-faire
Carbion™
Et innovativt materiale, som i høj grad øger kilometerresultatet takket være bedre slidstyrke.
Carbion™ er den seneste nyhed fra MICHELIN Durable Technologies
energy-T-savoir-faire2
Vidste du at...

du får mest muligt ud af din investering, hvis du kan bruge dækket til sidste millimeter; ved
at mønsteropskære dækket kan du mindske brændstofforbruget med 1,27 l/100 km (1)

 

(1) Intern simulering af vogntog med trækker/sættevogn med MICHELIN X ® LINE™ Energy™ sammenlignet med vogntog med trækker/sættevogn med mønsteropskårne MICHELIN X® LINE™ Energy™.

Betegnelse Aksel UERR RRT Vådgreb UENO Støj Vinterdæk M+S
385/65R22.5 X LINE ENERGY T TL 160K
Bæreaksel A B
69 dB
Flere oplysninger Fold sammen
Belastningsindeks 160K
Nominel belastning enkeltmontering 160
Sektionsbredde mm 377.0
diameter i mm 1066
Rulleomkreds i mm 3272
Særligt punkt 158L
Nominel belastning pr. aksel med ENKELTMONTERING (kg) 9000
Nominelt tryk i bar (belastning med enkeltmontering) 9.00
Nominelt tryk i bar (dobbeltmærkning) 8.50
Anbefalet fælg 11.75
Sektionsbredde mm 377.0
diameter i mm 1066
Sektionsbredde(ubelastet) mm 406
Belastet radius mm 494
Rulleomkreds i mm 3272
Min. centerafstand mm 427
Lufttryk Belastning ved enkeltmontering (kg) Belastning ved tvillingemontering (kg)
6 6230 0
6,25 6460 0
6,5 6690 0
6,75 6920 0
7 7150 0
7,25 7380 0
7,5 7620 0
7,75 7850 0
8 8080 0
8,25 8310 0
8,5 8540 0
8,75 8770 0
9 9000 0