Bidrager til reelle besparelser

LAVERE DRIFTSOMKOSTNINGER

Lavt brændstofforbrug(1) og længere kørselsstrækning

  • Bæreaksel
Effektivitet
“Sænk dine driftsomkostninger“
  • Lavt brændstofforbrug
  • Lang kørselsstrækning
  • Kør sikkert under alle forhold på større veje
  • Europæisk klassificering for energieffektivitet "A"
  • Op til 12 % længere kørselsstrækning (1)
  • Bedre beskyttelse mod skader ved påkørsel i rundkørsler og ved parkeringsmanøvrer:
    • Nyt mønsterdesign
    • Energy™ Flex karkasse
    • Carbion™
    • Tykkere undergummi, som gør det lettere at mønsteropskære

(1) Test interne (2012) 385/55 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ Energy™ T vs 385/55 R 22.5 MICHELIN X® Energy™ SaverGreen XT

Flere oplysninger
Sikkerhed
“Sikker transport“
  • Godt greb og god stabilitet på vådt underlag fra første til sidste kilometer
  • Pålidelighed i hele dækkets levetid 
  • Dråbeformede, langsgående lameller på de tre midterribber.
  • Robust karkasse
    • Flere ståltråde (2)
    • Tykkere undergummi midt på slidbanen

(2) 84 ståltråde mere end dækket 385/55 R 22.5 MICHELIN X® Energy™ SaverGreen XT

Flere oplysninger
Miljøhensyn
“Mere miljøvenlige transporter“
  • Lave co2-udslip
  • Kan regummieres og mønsteropskæres
  • Lavt brændstofforbrug
  • Råvareforbruget er mindre, eftersom hver millimeter af mønsteret udnyttes, og eftersom dækket køres længere i den tid, hvor det
    forbruger mindst brændstof
  • MICHELIN X® LINE™ Energy™ nærproduceres på ISO 14001-certificerede fabrikker i Europa 
Flere oplysninger
Mønsteropskæringsskema

MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T (55)

MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T (55)
Teoretisk mønsteropskæringsdybde Bredde Knivblad
H = 3 mm 8 til 10 mm R3 eller R4
Michelins ekspertise

MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T

"Dråbeformede", langsgående lameller
Et innovativt mønster, som giver bevaret vejgreb.
De tre lameller placeret i midten kommer frem efter 2/3 slitage, hvilket giver bredere mønsterspor.
De dråbeformede, langsgående lameller er en innovation fra MICHELIN Durable Technologies
energy-T-savoir-faire
Carbion™
Et innovativt materiale, som i høj grad øger kilometerresultatet takket være bedre slidstyrke.
Carbion™ er den seneste nyhed fra MICHELIN Durable Technologies
energy-T-savoir-faire2
Vidste du at...

du får mest muligt ud af din investering, hvis du kan bruge dækket til sidste millimeter; ved
at mønsteropskære dækket kan du mindske brændstofforbruget med 1,27 l/100 km (1)

 

(1) Intern simulering af vogntog med trækker/sættevogn med MICHELIN X ® LINE™ Energy™ sammenlignet med vogntog med trækker/sættevogn med mønsteropskårne MICHELIN X® LINE™ Energy™.

Betegnelse Aksel UERR RRT Vådgreb UENO Støj Vinterdæk M+S
385/55R22.5 X LINE ENERGY T TL 160K
Bæreaksel A B
70 dB
Flere oplysninger Fold sammen
Belastningsindeks 160K
Nominel belastning enkeltmontering 160
Sektionsbredde mm 376.0
diameter i mm 996
Rulleomkreds i mm 3060
Særligt punkt 158L
Nominel belastning pr. aksel med ENKELTMONTERING (kg) 9000
Nominelt tryk i bar (belastning med enkeltmontering) 9.00
Nominelt tryk i bar (dobbeltmærkning) 8.50
Anbefalet fælg 11.75
Sektionsbredde mm 376.0
diameter i mm 996
Sektionsbredde(ubelastet) mm 403
Belastet radius mm 459
Rulleomkreds i mm 3060
Lufttryk Belastning ved enkeltmontering (kg) Belastning ved tvillingemontering (kg)
6 6230 0
6,25 6460 0
6,5 6690 0
6,75 6920 0
7 7150 0
7,25 7380 0
7,5 7620 0
7,75 7850 0
8 8080 0
8,25 8310 0
8,5 8540 0
8,75 8770 0
9 9000 0